InPost jest liderem rynku przesyłek w Polsce. Dynamicznie rozwija się także we Francji i Wielkiej Brytanii. Prezes InPost Rafał Brzoska w wywiadzie dla brytyjskiej telewizji BBC World News powiedział, że w czasie pandemii rynek e-commerce w Wielkiej Brytanii bardzo szybko urósł. InPost będący liderem rynku dostaw w Polsce, teraz dynamicznie rozwija się we Francji i na Wyspach.
– Rynek dostaw w Wielkiej Brytanii znacznie urósł w trakcie pandemii. Przyspieszył także rozwój e-commerce, co było związane z lockdownami. Teraz jednak, w 2022 roku ceny dostaw i ceny paliw mające wpływ na koszt „ostatniej mili” wzrosły i mają wpływ na marże
– powiedział w telewizji BBC World News prezes InPost Rafał Brzoska.
– Era tanich dostaw i tanich zwrotów zmierza ku końcowi. Teraz sprzedawcy szukają sposobu na przerzucenie tych kosztów na kupujących. Dlatego preferencje klientów dramatycznie się zmieniły. InPost redefiniuje rynek dostaw oferując odbiór z Paczkomatów, bo tzw. „dostawa poza domem” kosztuje mniej sprzedawców i konsumentów
– dodał Brzoska.
Dziennikarz BBC World News zapytał, „czy to oznacza, że mieszkańcy Wielkiej Brytanii powinni przyzwyczaić się do odbierania przesyłek z Paczkomatów InPost, jeśli nie chcą płacić dużo za tradycyjnych kurierów?”
– Zdecydowanie. Konsumenci będą woleli wspierać dostawy poza domem. A my jesteśmy największym europejskim graczem w tym obszarze, obecnym na dziewięciu rynkach, dlatego będziemy preferowanym wyborem
– stwierdził w BBC World News prezes InPost Rafał Brzoska.
Analizując koszty dostaw, odbiór przesyłki z Paczkomatu jest zdecydowanie tańszy niż odbiór od tradycyjnych kurierów. Najnowsze dane InPost wskazują na dynamiczny rozwój sieci Paczkomatów. Zgodnie z danymi z końca czerwca 2022 roku na dziewięciu rynkach europejskich było ich niemal 25 tysięcy. Oznacza to przyrost o około cztery tysiące maszyn w ciągu pół roku. W Polsce jest około 18,5 tysiąca Paczkomatów. Na koniec tego roku spółka chce dysponować liczbą 20 tysięcy Paczkomatów w Polsce. Liczba Paczkomatów w Wielkiej Brytanii zwiększyła się do niemal czterech tysięcy, zaś we Francji jest to już ponad tysiąc maszyn.
InPost działa na dziewięciu rynkach europejskich, w Polsce, Austrii, Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, zaś pod marką Mondial Relay w Belgii, Francji i Holandii.
Fot. Rafał Brzoska – FB